Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om en försäljning.
Om du har ytterligare frågor kontakta oss gärna på Tfn: 031-27 22 20

Vanliga frågor om:

Uppstarten

  • Måste vi sälja för en viss summa?

    Svar:Nej, vi ställer inga krav. Ni tjänar 18 kronor från första sålda burken. Fraktfritt från 35 burkar.
  • Måste vi lägga ut några pengar i förväg?

    Svar:Nej, infopaketet är gratis. De burkar ni beställer kommer på en faktura med 30 dagars betalningstid. Ni har därför gott om tid att dela ut och samla in pengar från era kunder innan fakturan ska betalas.
  • Vad är förtjänsten?

    Svar:Er förtjänst per burk är mellan 18 och 21 kr beroende på antalet sålda burkar. Förtjänsten behåller ni direkt efter att ni betalt er faktura.
    Antal sålda burkarFörtjänst/burk
    Från 35-18 kr
    360-19 kr
    450-20 kr
    700-21 kr
    Produkterna som ni beställer kommer på en faktura som är på antal sålda burkar x inköpspris, mellanskillnaden är er förtjänst och den behåller ni direkt.
  • Vad är ett infopaket och vad ingår?

    Svar:Ett infopaket är till för att visa laget/klassen och innehåller allt du behöver för att starta en försäljning. Infopaketet innehåller säljkataloger, en informationsfolder och en smakprovsburk. Paketet är gratis och kommer till er inom 1-2 dagar.Beställ ett gratis infopaket
  • Vad innebär det att vara kontaktperson?

    Svar:Kontaktpersonen är ansvarig för gruppens beställning och faktura. Kontaktpersonen måste vara över 18 år, och acceptera att en kreditkontroll kan utföras.
  • Hur länge säljer vi?

    Svar:Ni bestämmer själva hur länge er försäljning ska pågå. Men vi rekommenderar cirka 3 veckor som säljperiod för att hålla er aktivitet så effektiv som möjligt.

Försäljningen

  • Var är bästa stället att sälja på?

    Svar:Många säljer till grannar, släkt och vänner genom att visa upp produkterna i säljkatalogen. De som lyckats sälja extra många burkar har ofta engagerat flera i familjen. Föräldrarna kan t.ex. ta med sig säljkatalogen till sina arbetsplatser.

    Ett annat enkelt sätt att snabbt nå ut till många är att berätta på Facebook, Twitter, Instagram och andra sociala medier att du säljer Kakservice produkter.

  • Vad är försäljningspriset per burk?

    Svar:Försäljningspriset är 50 kr/burk.
  • Vilka försäljningsargument är bra att använda?

    Svar:Bra försäljningsargument är viktigt att ha med sig när ni skall presentera produkterna, framförallt till en ny kund som kanske inte känner till Kakservice sedan tidigare. Här är några av de viktigaste argumenten som ni kan använda er av:
    • De stödjer er klass, ert lag eller er förening genom sitt köp
    • Berätta gärna om ert mål, t.ex. en skolresa, en cup eller ett träningsläger
    • Populära och goda produkter
    • Produkterna är förpackade i fint illustrerade burkar – utmärkta som present
    • Direktleverans hem till dörren
  • Hur gör man om vi vill ha fler burkar efter att vi gjort vår beställning?

    Svar:Det är inte ovanligt att det ganska snart efter leverans kommer efterfrågan efter flera burkar! Då kan ni göra en fraktfri tilläggsbeställning oavsett antal burkar till samma förtjänst. Försök att samla ihop alla efterbeställningar till en tilläggsbeställning.
  • Hur får vi fler säljkataloger?

    Svar:Behöver ni komplettera med fler säljkataloger under er försäljning så kan ni enkelt beställa dem här utan kostnad. Ni kan även beställa säljkataloger på telefon 031-27 22 20 eller ladda ner som pdf på sidan säljstöd.
  • Hur gör vi med returer och byten?

    Svar:Vi lämnar 30 dagars returrätt på ev. burkar ni inte vill behålla. Ni ringer till oss på Kakservice 031-27 22 20 och vi skickar en lastbil som hämtar era returer av burkar. Kakservice betalar returfrakten. Om ni skulle vilja ha några andra burkar istället, lägger ni en ny beställning på dessa.
  • Hur ska försäljningen sammanställas och skickas in?

    Svar:

    När försäljningen är avslutad kan den sammanställas på tre olika sätt. Ni kan själva välja vilket sätt som ni tycker är enklast och som passar er.

    1. Sammanställ manuellt – för dig som kontaktperson
      Varje säljare lämnar sin beställning till kontaktpersonen. Kontaktpersonen i sin tur sammanställer alla beställningarna med hjälp av den tryckta sammanställningslistan och går sedan in på kakservice.se/Bestall och lägger in den totala beställningen till Kakservice.
    2. Sammanställ digitalt - för dig som kontaktperson
      Varje säljare lämnar sin beställning till kontaktpersonen. Kontaktpersonen i sin tur sammanställer alla beställningarna med hjälp av den digitala sammanställningslistan som finns på kakservice.se/sammanstall och skickar sedan enkelt den totala beställningen direkt därifrån.
    3. Sammanställ digitalt - för både säljare och kontaktperson
      Kontaktpersonen går in på kakservice.se/gruppbestallning och lägger upp säljarna med namn och e-post. Säljarna får då ett mejl med en länk för att kunna registrera sin beställning. Kontaktpersonen kan sedan gå in och godkänna gruppens totala beställning och skicka in den till Kakservice.

    Efter att beställningen kommit till Kakservice skickas burkarna inom 2-5 arbetsdagar till kontaktpersonen. Han eller hon fördelar ut burkarna till säljarna i gruppen som därefter levererar och tar betalt av sina kunder.

Leveransen

  • Hur snabbt får vi leveransen?

    Svar:Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar beroende på var i landet ni bor.
  • Är leveransen fraktfri?

    Svar:Beställningar på minst 35 burkar levereras fraktfritt.
  • Kan vi själva bestämma dag och tid för leverans?

    Svar:Ja, ni bestämmer själva vilken dag och vart vi ska leverera dock kan vi inte lova ett exakt klockslag. Utkörning sker med lastbil. Vi kan leverera till bostaden, skolan, föreningslokalen eller arbetsplatsen. Varorna kommer väl emballerade på lastpall och kan vid leverans till villa eller radhus ställas av på tex garageinfarten eller i carporten även om ingen är hemma. Ta gärna hjälp av någon som kan vara med att bära in varorna.
  • Var är vår leverans?

    Svar:När er försändelse lämnar Kakservice lager får ni ett mejl med kollinummer och en länk för spårning av er leverans. Ni kan då följa leveransen hela vägen.

Produkterna

Integritetsvillkor 

Bifrostg. 44
43144 Mölndal

Bankgiro 546-4078 (OCR)
Bankgiro 409-1252 (Ej OCR)