SökMina sidorBeställ gratis infopaket

Om oss

 
Vår historia

Kakservice historia började redan på 70-talet. Vännerna Mikael och Jan är ute och kör båt i Fjällbackas skärgård. Där träffar de på seglare som ibland saknar hamnarnas service – vännernas första affärsidé har tagit form. 

Att ta båten och sälja nybakade frallor och morgontidningar till seglarna. Mikaels far Arne var dessutom bagare och drev ett eget bageri där Mikael var och hjälpte till ibland. Det var där han 1984 fick kontakt med en kakgrossist och vän till fadern vars kakor han börjar sälja till företag, men riktar snart in försäljningen på föreningar och skolklasser.

Tidslinje
Kakservice personal

Vi jobbar ständigt med förbättringar!

För oss är det viktigt att vi motsvarar våra kunders förväntningar genom hela försäljningen. Vår kundnöjdhetsenkät är därför ett bra verktyg, som hjälper till att ytterligare förbättra oss.  

Vår kundnöjdhetsenkät skickas ut till alla som har genomfört en försäljning. Vi mäter nöjdheten på allt från material till produkter och leveranser. Vi följer upp våra undersökningar genom regelbundna möten,  där vi diskuterar förbättringsförslag och tar fram planer för hur det ska genomföras.

Vår miljöpolicy

För att bidra till en hållbar utveckling ska verksamheten bedrivas med minsta möjliga påverkan på miljön. Kakservice ska sträva efter att medverka till att de sexton svenska miljökvalitetsmålen och de globala hållbarhetsmålen nås. 

Miljöpolicyn avser hela företagets verksamhet.  Kakservice ser miljöarbetet, präglat av långsiktighet och helhetssyn, som en förutsättning för att kunna nå företagets mål. Vi betraktar samhällets krav enligt lagar och förordningar som minimikrav och ska sträva efter ständig förbättring.

Kakservice miljöpolicy
Kakservice hjälper Konguata
Kakservice hjälper i Estland

Vår fadderskola i Estland – Konguta

Många har nog svårt att föreställa sig att det behövs ett välgörenhetsprojekt i Estland – ett fredligt land som ligger så nära Sverige. Men faktum är att många invånare fortfarande lever under svåra och fattiga förhållanden. Speciellt om man kommer ut på landsbygden. Utanför den glittrande citykärnan i huvudstaden Tallinn lever de sämst lottade fortfarande på en materiell nivå som är likvärdig med eller till och med sämre än på Sovjettiden.

– Det finns fortfarande stor nöd. Jag har elever som saknar såväl el som rinnande vatten hemma. Vi har fått bygga speciella duschar i skolan så att de kan tvätta sig ordentligt, berättar Lina Tamm, rektor på skolan för årskurs 1-6 i landsbygdskommunen Konguta, cirka 20 mil sydost om Tallinn.

– Vi på Kakservice jobbar mycket med ungdomar. Därför känns det inspirerande att få vara med och hjälpa till i ett sånt här projekt. Det är inget som förändrar världen, men för barnen på skolan betyder det mycket, det vet vi, säger vd Mikael Westerberg och kompanjonen Jan Truuväärt, vars föräldrar för övrigt flydde till Sverige från Estland under 2:a världskriget.

Kakservice är bästis med Friends

Att alla ungdomar mår bra och inte blir utfrysta eller mobbade är tyvärr inte alltid en självklarhet. Friends vision är ett samhälle där barn och unga växer upp i trygghet och jämlikhet. 

Vi på Kakservice är stolta över att stödja Friends förebyggande arbete. Vår vision är att hjälpa barn och unga att uppnå sina mål och drömmar såsom en skolresa eller cup. Det hoppas vi också ska bidra till en bättre gemenskap i grupperna. 

Friends och Kakservice

Kakservice AB

Sedan starten 1984 har vår affärsidé varit att erbjuda skolklasser och lag ett enkelt och riskfritt sätt att tjäna pengar.

Förtjänsten används till gemensamma mål såsom klassresor och träningsläger. Vi har genom åren haft över 57 000 grupper som samarbetat med oss, och tillsammans har de tjänat mer än 350 miljoner som bidragit till många roliga aktiviteter och minnen.

Högsta kreditvärdighet