Vi använder cookies. Läs vår integritetspolicy.
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om en försäljning. Om du har ytterligare frågor kontakta oss gärna på Tfn: 031-27 22 20
Måste vi lägga ut några pengar i förväg?
Hur gör vi om någon vill beställa fler burkar efter att vi lagt vår order?
Är det fraktfritt?
Hur får man beställningslistor?
Måste vi sälja för en viss summa?
Hur mycket tjänar man per burk?
Vad är ett infopaket och vad ingår?
Vad innebär det att vara kontaktperson?
Hur länge säljer vi?
Hur beställer jag egna etiketter att klistra på burkarna?
Hur gammal ska man vara för att kunna beställa burkar?
Kan man byta kontaktperson?
Får man sälja era produkter som privatperson?
Var är bästa stället att sälja på?
Ett annat enkelt sätt att snabbt nå ut till många är att dela sin personliga webshop på melj, sms, Facebook, Messenger, Instagram och i andra digitala kanaler.
Vad är försäljningspriset per burk?
Vilka försäljningsargument är bra att använda?
Hur får vi fler säljkataloger?
Hur gör vi med returer och byten?
Hur ska försäljningen sammanställas och skickas in?
Ni kan enkelt sammanställa er försäljning på två sätt.
Mina sidor är gruppens egna sida där säljarna själva kan registrera sin försäljning alternativt kan kontaktpersonen göra det. Inloggningslänk till Mina sidor får man som kontaktperson på mejl vid beställning av infopaketet och säljarna får en gemensam gruppkod för att registrera sin försäljning. Försäljningen sammanställs automatiskt och kontaktpersonen skickar sen gruppens totala beställning till Kakservice.
Vill du veta mer om Mina sidor: kakservice.se/Mina-sidor kakservice.se/Mina-sidor/Handbok---KP kakservice.se/Mina-sidor/Handbok---Saljare
Varje säljare lämnar sin beställning till kontaktpersonen. Kontaktpersonen i sin tur sammanställer alla beställningarna med hjälp av den tryckta sammanställningslistan och går sedan in på kakservice.se/Bestall och lägger in den totala beställningen till Kakserviceeller ring på tfn 031-272220.
Hur gör jag om någon som har handlat burkar vill ha ett kvitto vid sitt köp?
Kan man sälja till företag?
Kan företag som handlar burkar dra momsen?
Hur snabbt får vi leveransen?
Kan vi själva bestämma dag och tid för leverans?
Var är vår leverans?
Hur gör jag om leveransen inte stämmer?
Var kan man se vad produkterna innehåller?
Finns det någon allergiinformation?
Vad gör vi om en kund är missnöjd med sitt köp?
Vill du köpa produkter?
Hur lång hållbarhet är det på produkterna?
Går era produkter att frysa in?
Finns det någon glutenfri produkt i ert sortiment?
Finns det någon mjölkfri produkt i ert sortiment?
Varför använder Kakservice palmolja?
Våra kakor innehåller flera vegetabiliska margariner/fetter/oljor där palmoljan är en av dem. Palmoljan har både smak och hållbarhetmässiga egenskaper som gör att den passar väldigt bra vid bakning av kakor. Det är också ett av de vanligaste mättade fetterna som man använder i livsmedel.
Vi vet att produktionen av palmoljan kan innebära miljöpåverkan. Enligt Världsnaturfonden (WWF) anser man att det bästa är inte att bojkotta oljan utan att försöka påverka leverantörerna att använda den certifierade, spårbara, segregerade och hållbara palmoljan i sina produkter.
Vi på Kakservice tar frågan på allvar och uppmanar därför alla våra leverantörer att arbeta med ansvarsfullt odlad palmolja, segregerad RSPO-certifierad (Roundtable on Sustanable Palm oil) palmolja.
RSPO är en organisation som arbetar för en hållbar produktion av palmolja för att bevara regnskogen.
Det är få produkter i vårt sortiment förutom kakorna som innehåller palmolja. Om oljan används som ingrediens i en av våra produkter finns den självklart deklarerad i innehållsförteckningen.
Knäckesticks - Ingen av våra knäckesorter innehåller palmolja.
Godis - Av våra godissorter är det endast de engelska chokladkolorna i Lillebrors Bästa Kolablandning som innehåller massbalanserad palmolja. Ingen av de andra godissorterna innehåller palmolja.
Kakor - Malins Bästa MellisBars, VM-kakan och Tomtenissarnas Pepparkakshus innehåller ingen palmolja. Övriga kakor innehåller certifierad segregerad hållbar palmolja.
Var tillverkas produkterna?
Hur får jag inloggningsuppgifter till Mina sidor?
Kan jag vara inloggad hela tiden på Mina sidor?
Hur kommer jag in på Mina sidor igen om jag har loggat ut mig?
Hur gör jag om jag inte hittar mejlet/sms:et med min personliga inloggningslänk till Mina sidor?
Kan jag lägga in och ändra mål och datum på Mina sidor?
Hur ser säljarna mål och datum som jag som kontaktperson har lagt in?
Vad är gruppkoden för något?
Kan jag välja om jag vill mejla gruppkodslänken eller att dela ut breven med gruppkoden?
Kan man få hjälp med att skriva ut breven med gruppkoden till säljarna?
Hur skickar jag länken med gruppkoden till säljarna?
Kan jag som kontaktperson lägga till en säljares försäljning på Mina sidor?
Ser säljarna varandras försäljningar?
Ser säljarna när jag har skickat in beställningen till Kakservice?
Hur loggar man in på Mina sidor?
Hur betalas vinsten ut?
Hur får jag som säljare i ett lag/klass inloggningsuppgifter till Mina sidor?
Vad är gruppkod för något?
Hur kommer jag in på Mina sidor igen om jag loggat ut mig?
Kan man uppdatera antalet sålda burkar både på datorn och mobilen?
Hur vet jag som säljare när det är sista dag att registrera min försäljning?
Ser dom andra säljarna i min grupp hur mycket jag har sålt?
Vad gör jag om jag har fått fler förfrågningar på att köpa burkar efter att kontaktpersonen har skickat in vår beställning?
Tjäna pengar som ungdom
Tjäna pengar till laget
Tjäna pengar till föreningen
Tjäna pengar till klassen
Tips till skolresor
Tips till sportresor
Tips till aktiviteter med klassen
Vi erbjuder klasser och lag möjlighet att enkelt tjäna pengar och förverkliga drömmar.
Integritetspolicy