Mina sidorBeställ gratis infopaket

Information till dig som lagledare och tränare 

Marie Nilsson, lagledare i Ramlösa FF - laget tjänade 15 062 kr till laget

Marie Nilsson, lagledare i Ramlösa FF som tjänade 15 062 kr till laget

Genom att sälja Kakservice knäckebröd, kolor, kakor och chokladbollar så kan ni tjäna pengar till lagets cuper, träningsläger, resor och träningsmaterial. Kakservice produkter är populära och välkända vilket gör dem enkla att sälja. Varje kakburk har ett lågt pris vilket gör det lättare för barn och ungdomar att sälja. Alla burkar kostar 50 kr och laget behåller 18-21 kronor per burk vilket snabbt blir ett bra tillskott i lagkassan. 

Det är vanligt att barn och ungdomar säljer mellan 20 – 40 st burkar på kort tid. Genom att ta hjälp av vänner, grannar och föräldrar så når ni snabbare ert mål med försäljningen. Många som har sålt en gång kan tänka sig att sälja igen vilket skapar laganda och positiv stämning i laget.

 

Så här planerar ni försäljningen

Genom att på ett bra sätt planera och presentera hur försäljningen går till ger ni laget bästa förutsättningar för ett lyckat säljresultat. Lagledare och tränare bör be föräldrar och föreningens styrelse om hjälp med planeringen och genomförandet av försäljningen. Försäljning av Kakservice produkter är ett bra tillfälle för föräldrar att kliva in och delta i föreningsarbetet. Föräldrarna ser mycket positivt på att ni som lagledare och tränare fokuserar på barnen och deras träning. 

Se listan till höger hur ni kan förbereda er försäljning. 

Beställ ett kostnadsfritt infopaket >>

 

Sälj via digitala kanaler och sociala medier

Använd digitala kanaler i er försäljning såsom: mejl, Facebook, Instagram och klubbens webbsida. Publicera att ni säljer kakservice produkter i de olika kanalerna. Berätta hur intresserade kommer i kontakt med er för att köpa era kakor, knäckebröd och godis. Be medlemmar, vänner och bekanta att dela era inlägg. Då får ni fler som stöttar er försäljning. Använd gärna bildmaterial på kakservice.se och informera om Kakservices sorter av kakor, chokladbollar och knäckebröd för att locka att fler köpare till er. 

Till höger hittar du informationsmaterial som ni kan använda till stöd i er försäljning.  

 

Följ försäljningen, peppa och coacha ungdomarna 

Följ försäljningen genom att prata i laget om hur det går under försäljningsperioden. Förmedla gärna hur mycket förtjänst de hittills har gjort. Berätta hur mycket som fattas för att de ska nå målet. Peppa dem att sälja och leverera kakorna. Kom ihåg att påminna om lagets gemensamma mål och hur viktigt deras engagemang är. Ge dem beröm för vilket fint ansvar de bidrar med på ett positivt sätt.  

 

Så här får du svar på dina frågor ? 

Ring eller maila oss på Kakservice kundtjänst, vi har öppet och svarar alla vardagar mellan kl 7.30 – 17.30. Se kontaktinfo nedan i sidfoten. 

Beställ ett kostnadsfritt infopaket >>

Frågor inför försäljningen

  • Har ert lag visioner och mål som kostar mer pengar än ni får in via normala inbetalningar?

  • Skulle ni vilja ha ett tillskott till lagkassan?

  • Vill ni att era barn/ungdomar ska få möjlighet att visa sig driftiga och företagsamma?

  • Vill ni få möjlighet att bygga laganda och träna gruppen att arbeta mot ett uppsatt mål utanför det sportsliga?

 

Så här förbereder ni försäljningen

  1. Anordna ett föräldramöte. 

  2. Sätt delmål och slutmål

  3. Berätta om hur lagkassan ska användas

  4. Presentera hur försäljningen går till 

  5. Bestäm försäljningsperiod, start och slutdatum

  6. Gå ut och sälj 

 

Kom ihåg att förmedla budskap om barnens och ungdomarnas starka sidor och inge känslan av att det är roligt och att de klarar av att göra det här. 

Sälj Kakservice chokladbollar, knäckebröd, kakor och lösgodis

 

Stöd i er försäljning

Lägg upp en sektion på er lagportal: ”Tjäna enkelt pengar till laget”. Där publicerar ni information, använd gärna (klipp och klistra in) passande material från sidorna nedan.

 

Viktiga punkter i ett försäljningsprojekt

  1. Sätt upp mål till försäljningen 

  2. Kalla till informationsmöte 

  3. Bestäm försäljningsperiod och slutdatum

  4. Leveransdatum till kunder

  5. Betalningsdatum till er kontaktperson